2 Mayıs 2016 Pazartesi

RÜYALARINIZI HATIRLAMANIN YOLLARI

RÜYALARINIZI HATIRLAMANIN YOLLARI



Rüyalarınızı hatırlamanın yolu öncelikle Lucid Rüya görmeyle başlar. Lucid Rüya, rüya gördüğünüz zaman rüyada olduğunuzun farkına varmanız durumudur. Yani rüyada olduğunuzu fark etmenizdir. Bu da bilinç altınızı sürekli bu duruma alıştırmakla mümkün olur.

Rüyalarınızı geri çağırmanın en önemli kurallarından birisi  kaliteli bir uyku çekmektir. Bize yıllarca rüyalarımızın üç beş saniye olduğu söylendi ama kaliteli bir uyku esnasında altmış dakikaya kadar rüya görebiliriz.

Rüyaları hatırlamak için kaydetmeniz gerekir. Bunun için baş ucunuza bir kağıt ve kalem koymalısınız. Lucid rüya görmeye başlayınca o anda kendinizi rüyadan uyandıracaksınız ve ne gördüğünüzü hemen yazacaksınız. O kadar uzun yazmanıza gerek yok. Ana başlıkları yazsanız yeter. Bir de özellikle konuşmaları not etmenizde fayda var çünkü sabah uyanınca en çok unutulan şey rüyadaki konuşmalardır.

Rüyanızı not etmek için uyandığınızda gözlerinizi açmayacaksınız ve hareket etmeyeceksiniz. Tüm detayları hatırlamak için rüyanızı düşüneceksiniz. Bir olayı hatırlayınca ondan önce ne olduğunu, onu hatırlayınca da ondan önce ne olduğunu düşünerek rüyanın başına kadar gideceksiniz. Böylece bütün rüyayı hatırlayabilirsiniz.



Eğer ben rüyalarımı hatırlamak istiyorum ama öyle kendi kendime uyanamam diyorsanız da yaklaşık her  90 dakikada bir saat alarmı kurun. Çünkü rüya uykuya dalıştan yaklaşık 90 dakika sonra başlar.
Bütün bunları yaparak gecede dört rüyayı hatırlamayı başarabilirsiniz.




Bana ne lazım?
Bu tavsiyeler rüyasını hatırlamaya çalışanlar içindi. Benim ihtiyacım olan ise rüyaları hatırlamamak! E ne yapayım ben o kadar kabusu hatırlayıp. Bana gündüz yaşanılan kabuslar yetiyor, geceler de gecelerde kalsın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder